KLIENT

Elektrostator to firma zajmująca się sprzedażą elektroniki i nowych technologii w bardzo konkurencyjnych cenach. Ich głównym produktem są akcesoria szpiegowskie, artykuły motoryzacyjne,komputery, tablety oraz zabawki.



PROBLEM / ZAGADNIENIE

Klient realizował dużą sprzedaż poprzez Allegro. Chciał zoptymalizować zyski za pośrednictwem sklepu internetowego, który miał być głównym źródłem sprzedaży (Allegro tylko dodatkiem). Posiadał sklep, ale nie realizował zamierzonych celów. Dodatkowo do prowadzenia biznesu wykorzystywał sporo różnego rodzaju narzędzi (zarządzanie aukcjami, zarządzanie magazynem, zarządzanie plikami z instrukcjami, zarządzanie dostępnością kolorów w aukcjach, zarządzanie zamówieniami i komunikacją z klientami, a do tego sklep jako osobne narzędzie, z osobną listą produktów itp.). Skala zamówień zmusiła Klienta do wprowadzenia zmian (liczba systemów do logowania i czas ich obsługi zaczął ograniczać rozwój).

ROZWIĄZANIE

Po konsultacjach i ustaleniach przyjęliśmy pewne założenia (które aplikacje zostaną wyłączone i zastąpione, co wprowadzimy i co czym będzie zarządzane). Założyliśmy też następującą strategię realizacji:

  • wdrożenie podstawy z kilkoma kluczowymi funkcjonalnościami,
  • rozwój sklepu dzięki usłudze wsparcia technicznego,
  • wsparcie marketingowe w przekierowywaniu ruchu z Allegro na sklep i w pozyskiwaniu nowego ruchu,
  • budowa i-Ekosystemu w celu zdobycia pozycji w wynikach wyszukiwarek i sprowadzania wartościowego ruchu potencjalnych klientów.

KONSULTING I DORADZTWO

Opracowanie strategii

Pierwszym krokiem było rozpoznanie potrzeb klienta oraz zidentyfikowanie miejsc i procesów, które generują najwięcej problemów. W tym celu odbyło się kilka spotkań oraz telekonferencji po których mogliśmy opracować strategię działania dla tego projektu.

Z uwagi na fakt, iż nie było czasu na pełną i dogłębną analizę przedwdrożeniową, z góry założono realizację projektu w ramach tak naszej usługi wdrożenia otwartego (szybkie wdrożenie podstawy i rozwój w trakcie działalności).

Główne założenia:

  1. Maksymalnie staramy się ograniczyć ilość wykorzystywanych zewnętrznych systemów.
  2. Magento - jako centrum danych o produktach (opisy na sklep, opisy na Allegro, zarządzanie dostępnością kolorów na aukcjach, wystawianie i zarządzanie aukcjami Allegro, zarządzanie plikami z instrukcjami, kanał zarządzania akcjami marketingowymi: GMC, CENEO).
  3. Baselinker - jako centrum zarządzania zamówieniami z różnych źródeł (sklep, Allegro) oraz centrum komunikacji z klientami (historia korespondencji, obsługa korespondencji z klientami z Allegro).
  4. System księgowo-magazynowy (zarządzanie stanami magazynowymi, wystawianie dokumentów księgowych).

Wdrożenie otwarte Magento i Wsparcie techniczne

Wdrożenie otwarte Magento pozwoliło nam osiągnąć główny cel - szybkie uruchomienie sklepu w z góry zdefiniowanych minimalnej konfiguracji umożliwiającej prowadzenie działalności. Usługa obsługi i wsparcia technicznego dała z kolei możliwość stałego rozwijania projektu na wielu płaszczyznach. Co ważne, dała także elastyczność w dostosowywaniu się do zmieniających się potrzeb i założeń początkowych.

Poniżej prezentujemy opis kilku konkretnych rozwiązań:

Zarządzanie aukcjami oraz kolorami na aukcjach Allegro

Na Allegro (w kategoriach w których sprzedaje klient) istnieje na ten moment możliwość sprzedaży produktu prostego, bez wyboru opcji / wariantów danego produktu (np. kolorów czy wielkości). Wdrożyliśmy dla Klienta funkcjonalność pozwalającą na zarządzanie wystawianiem aukcji bezpośrednio z Magento - aukcja tworzy się z danych każdego produktu (opis lub opis alternatywny dla Allegro, odpowiednie zdjęcia, cena + wszystko ubrane w dedykowany szablon graficzny [różny dla różnych kont na Allegro]).

Do tego przygotowaliśmy funkcjonalność umożliwiającą podmianę (po wystawieniu aukcji) elementów szablonu Allegro związanego z dostępnymi kolorami / opcjami produktu. Z poziomu panelu Magento obsługa sklepu w dowolnym momencie zmienia dostępność kolorów, a zmiana od razu pojawia się na aukcjach (nawet już tych wystawionych, których nie można normalnie edytować).

Integracja z Baselinker

W celu umożliwienia zarządzania (obecnie i w przyszłości) zamówieniami z różnych źródeł oraz ze względu na optymalizację kosztów wdrożenia, zdecydowano się na użycie aplikacji BASELINKER do obsługi zamówień i komunikacji z klientami.

Magento wysyła wszystkie własne zamówienia do Baselinkera, który zbiera także zamówienia z kilku kont Allegro (w przyszłości mogą pojawić się inne źródła). Zamówienia obsługiwane są bezpośrednio z systemu Baselinker. Standardowa integracja została rozwinięta - wykonano modyfikacje zarówno po stronie Magento, jak i przez zespół Baselinkera w swoim oprogramowaniu, w celu maksymalnej optymalizacji procesów obsługi zamówień przez Klienta.

BASELINKER wysyła z kolei zamówienia do systemu księgowo-magazynowego, który z kolei odświeża stany magazynowe produktów i przesyła taką informację z powrotem do Magento, które aktualizuje dostępność produktów na sklepie.

Optymalizację kosztów wdrożenia osiągnięto dzięki braku konieczności oprogramowywania wielu rozwiązań, które w Baselinkerze są w standardzie (np. integracja z firmami kurierskimi, integracja z systemem księgowo-magazynowym itd.). Przy stosunkowo niewielkiej opłacie za korzystanie z Baselinkera opcja taka wydaje się uzasadniona biznesowo.

Wdrażamy w pełni funkcjonalne sklepy internetowe na platformie Magento, gotowe do realizacji sprzedaży. W ramach wdrożenia zapewniamy: konfigurację platformy, przez wprowadzenie produktów, po przygotowanie treści regulaminowych zgodnych z obowiązującą ustawą. Doświadczenie i specyficzne, wypracowane przez nas podejście do wdrożeń pozwala nam optymalizować koszty wdrożenia.
Sprawdź naszą ofertę w zakresie:

Skuteczny content

Działania contentowe objęły wprowadzenie treści i optymalizację opisów produktów. Opisy typowo allegrowskie, nastawione na sprzedaż na Allegro zostały zoptymalizowane na potrzeby sklepu – uporządkowane i przygotowane pod kątem marketingowym i SEO.

Karta produktu, sklep elektroniczny na Magento

Działania marketingowe

Działania e-marketingowe głównie skoncentrowane są na:

  • tworzeniu wpisów zgodnych z zasadami UX i SEO - na blogu sklepowym oraz blogach zapleczowych,
  • promocji wartościowych wpisów (przedrukach artykułów na portalach, artykułach sponsorowanych, gościnnych wpisach na blogach, linkach na tematycznych forach, prezentacjach SlaidShare itp.),
  • prowadzeniu portali społecznościowych i bloga eksperckiego na portalu tematycznym Moja Budowa,
  • płatnej promocji na Facebooku, AdWords, mailingów do baz zewnętrznych,
  • mailingów do baz własnych (newsletter),
  • akcjach promocyjnych na sklepie (kody rabatowe, darmowe produkty itd.)

Zleć nam skuteczne działania marketingowe

Tworzymy i promujemy wartościowy content, który zapewnia stały wzrost sprzedaży i pozycji w Google.

Budowa i-Ekosystemu

Sukcesywnie budujemy mocne zaplecze dla sklepu – landing page'e, serwisy sprzedażowe, strony produktowe itd. Tematyka serwisu i jego zawartość jest odpowiedzią na zapotrzebowanie niszy rynkowej. Kreujemy serwisy pod kątem specyficznych potrzeb konkretnych grup docelowych.

Landing page e-podsluchy.pl – SKUTECZNA SPRZEDAŻ

W ciągu 5 miesięcy - 432 wizyty na stronie

  • 229 przejść na sklep (to jest 50,01% skuteczności przekierowań wygenerowanego ruchu)
  • niski współczynnik odrzuceń - zaledwie 25%
  • duża aktywność na stronie: średnio 6 odsłon na wizytę
  • duże zainteresowanie użytkowników: średni czas wizyty 10 minut
  • 17 przejść do koszyka - Krok 1 (tj. 7,42% skuteczności)
  • 15 przejść do formularza - Krok 2 (tj. 6,55% skuteczności)
  • 10 zamówień - Krok 3 (tj. 4,37% konwersji z wygenerowanego ruchu)

Interesuje Cię zbudowanie i-Ekosystemu?

Chcesz dowiedzieć się więcej? Śmiało, pytaj – jesteśmy do Twojej dyspozycji.

wdrozenia-wordpresswdrozenia-wordpress-hover
wdrozenia-magentowdrozenia-magento-hover
wsparcie-magentowsparcie-magento-hover
iekosystemiekosystem-hover
skuteczny-contentskuteczny-content-hover
webeksperciwebeksperci-hover
Zadaj pytanie on-line