Wzrost pozycji, dzięki i-Ekosystemowi

Jak sprawić, by ruch sprowadzany na sklep internetowy był wysokiej jakości i odznaczał się większym stopniem konwersji? Czy jest skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych odbiorców ułatwiając im dostęp do atrakcyjnych treści?

My znamy sposób na zapewnienie potrzeb informacyjnych użytkowników, przekierowując ich jednocześnie na stronę docelową. Poznaj nasz sposób na rozwiązywania problemy sprzedażowe i komunikacyjne naszych klientów: I-ekosystem.

Idea i-ekosystemu

Na czym to polega? Punktem wyjściowym jest budowa i przygotowanie bazy, czyli strony docelowej, na którą będzie kierowany ruch (strona firmowa lub sklep internetowy). Następnie powstaje solidne zaplecze sprzedażowe – optymalne i wartościowe zaplecze contentowe. Istotą i-ekosystemu jest spójność komunikacji i wypełnianie strony docelowej i zaplecza wartościowymi treściami oraz ich dystrybucja w ramach marketingu eksperckiego, szeptanego i na portalach społecznościowych.

Dowiedz się więcej o i-ekosystemie: http://i-ekosystem.pl/

Elementy i-ekosystemu: owned, paid i earned media

Tworząc i-ekosystemy dobieramy odpowiadające potrzebom projektu kanały, które podzielone są na trzy obszary.

Kanały własne (owned media)

  • Baza – strona firmowa, sklep internetowy.
  • Landing Page – miniserwisy (zazwyczaj jednostronicowe), skupiające się na jednej tematyce. Po stworzeniu nie wymagają pracy, ale można je w dowolnym czasie rozbudować, jeśli tylko zostanie zauważony ich potencjał.
  • Blogi – serwisy wypełniane treściami powiązanymi z tematyką promowanej oferty, których celem jest konwertowanie przychodzącego ruchu na sklep lub stronę firmową.
  • Portale eksperckie i tematyczne.
  • Strony i serwisy produktowe i sprzedażowe.

Kanały zewnętrzne (earned media i social media)

Do promocji i dystrybucji treści wykorzystujemy portale zewnętrzne – blogi, serwisy tematyczne, fora internetowe, tablice ogłoszeń. Za pomocą mediów zewnętrznych (treści generowanych przez internautów) tworzymy i wzmacniamy pozytywny wizerunek marki, zwiększamy zasięg dystrybucji treści (docieramy do zainteresowanych nią użytkowników). Realizujemy również działania marketingowe w mediach społecznościowych i wchodzimy w interakcje z użytkownikami portali społecznościowych.

Kanały płatne (paid media)

Na potrzeby projektu redagujemy artykuły sponsorowane, przygotowujemy banery i kampanie AdWords, reklamy płatne na Facebooku.

Elementy zaplecza contentowego

Etapy budowania i-ekosystemu

  1. Audyt istniejącej strony/sklepu wraz z rekomendacją i wdrożeniem zmian mających na celu zwiększenie skuteczności lub stworzenie od podstaw nowej strony / e-sklepu.
  2. Opracowanie struktury i-ekosystemu (wybór kluczowych produktów/usług, określenie tematyki stron zapleczowych, dopasowanie optymalnych kanałów dystrybucji informacji do projektu).
  3. Realizacja – wdrażanie zaplecza contentowe.
  4. Wypełnianie stron wartościowymi treściami, ich dystrybucja i promocja w ramach działań marketingowych.
  5. Kontrola i bieżące monitorowanie wygenerowanego ruchu, wdrażanie nowych form promocji dopasowanych do aktualnej oferty klienta oraz potrzeb odbiorców.

Budowa zaplecza contentowego

I-ekosystem case study  – zobacz, jak działa zaplecze contentowe

Poniżej przedstawiamy przykładowe zaplecze contentowe, które stworzyliśmy dla jednego z naszych klientów – internetowego sklepu meblowego AAAA Meble.

Jesteś zainteresowany współpracą z nami? Zadzwoń lub napisz: https://network-interactive.pl/kontakt/

Zaplecze contentowe case study

Network Interactive - Logo