KLIENT

Firma MODERN FORMS działa w branży produktów reklamowych, ale z bardzo specyficznymi i ciekawymi produktami - m.in. medalami, statuetkami i trofeami realizowanymi wg indywidualnych wzorów i z niekonwencjonalnych materiałów. "SZUKAMY NOWYCH FORM WYRAZU" to ich podstawowa dewiza. Firma stawia na kreatywność, innowacyjność i indywidualne podejście do Klienta, gdyż uważają, że tylko tak mogą stworzyć za każdym razem rzeczy niepowtarzalne, niezwykłe, w pełni wyjątkowe.



ZADANIE

W pewnym momencie działalności firma stanęła przed potrzebą kompletnej zmiany wizerunku - w związku ze zmianami organizacyjnymi oraz profilu prowadzonej działalności. Pojawiło się więc zagadnienie potrzeby odpowiedniej komunikacji z otoczeniem, by proces przeszedł delikatnie dla obecnych klientów, przy jednoczesnym bardzo wyraźnym zaakcentowaniu zmiany - wizerunku, postrzegania przez otoczenie, oferty oraz samej misji.

Wyzwaniem dla nas było wsparcie w przeprowadzeniu tego procesu - na który składało się wiele działań związanych z wygaszaniem lub przekształcaniem obecnie istniejących stron internetowych, e-sklepów, czy profili społecznościowych.

OPRACOWANIE KONCEPCJI KOMUNIKACJI I OBECNOŚCI ONLINE

OPRACOWANIE KONCEPCJI I-EKOSYSTEMU

W pierwszej kolejności zajęliśmy się - w ścisłej współpracy z Klientem - opracowaniem strategii, która miała być planem wszystkich działań. Przygotowano inwentaryzację wszystkich składowych elementów obecnie działających w sieci, opracowano zestawienie co zostawić, co zmienić (i na co), co usunąć oraz co nowego dojdzie.

W ten sposób powstał pierwszy schemat i-Ekosystemu, dla którego elementów cele zostały również ściśle określone. Przyjęliśmy również zasadę, iż jest to plan wyjściowy na dzień powstania i może ewoluować w różne strony. W razie potrzeby schemat i plan jest dostosowywany do potrzeb zmieniających się warunków rynkowych.

Projekt i-Ekosystemu Modern Forms

WYBÓR TECHNOLOGII - MAGENTO I WORDPRESS

Kolejnym etapem był wybór technologii na której będziemy bazować. Zaproponowane przez nas MAGENTO oraz WORDPRESS nie były zaskoczeniem dla klienta, gdyż do tej pory również wszelkie wdrożenia i realizacje oparte były na tych rozwiązaniach. Pozwoliło to uniknąć problemu z przechodzeniem na nowe rozwiązania (migracja danych) oraz potrzebą uczenia się nowych systemów. Zaoszczędzono czas i pieniądze czyli zasoby, które można lepiej wykorzystać do innych celów.

USTALENIE PRIORYTETÓW I HARMONOGRAMU PRAC

Końcowym elementem pierwszego etapu konsultingowego było ustalenie priorytetów oraz realnego harmonogramu prac, gdyż całość była kilkumiesięcznym procesem realizacji projektu.

Poszczególnym elementom realizacji projektu nadano priorytety - określono m.in. które muszą być zrealizowane od razu, które można rozłożyć w czasie (wdrożenie częściowe i rozwój w trakcie realizowania całości) oraz które nie są tak kluczowe i można je odłożyć w czasie. Cały projekt został podzielony na kilka kluczowych etapów (kamienie milowe) składających się z wielu podetapów i zadań cząstkowych.

W przypadku niektórych etapów czas odgrywał szczególną rolę z uwagi na zmiany w ofercie firmy - wdrażanie nowych technologii i wprowadzania na rynek zupełnie nowych produktów i usług.

WDROŻENIA OPARTE NA MAGENTO I OBSŁUGA POWDROŻENIOWA

W ramach realizacji całego projektu platforma Magento została wykorzystana do realizacji kilku sklepów internetowych, ale znalazła także zupełnie nowe, niekonwencjonalne zastosowanie. Wykorzystaliśmy Magento jako narzędzie do obsługi SOCIAL HUB - czyli wsparcia zarządzania komunikacją w social mediach.

Ponadto, w sklepie pojawiło się kilka ciekawych rozwiązań funkcjonalnych oraz wspierających użyteczność i ogólne user experience (UX) - dla ułatwienia podejmowania decyzji zakupowych przez potencjalnych klientów.

SKLEPY INTERNETOWE NA MAGENTO

MODERN FORMS posiadało kilka widoków sklepów internetowych w różnych domenach i subdomenach. Zgodnie z obraną strategią liczba sklepów została ograniczona wstępnie do dwóch - sklepu głównego z wszystkimi produktami reklamowymi (statuetki, trofea, medale z tworzyw, medale metalowe oraz wszelkiego rodzaju szyldy i tablice). Drugi sklep został pozostawiony bez zmian - to sklep z ręcznie robionymi naczyniami z drewna.

Dla sklepu głównego została zaprojektowana nowa struktura i architektura informacji (z uwagi na potrzebę kumulacji wielu kategorii produktowych). Wybrano i wdrożono także nową szatę graficzną, zbliżoną kolorystycznie i wizualnie do nowego brandingu marki.

JEDEN PANEL, WIELE E-SKLEPÓW

Wykorzystaliśmy jedną z podstawowych zalet Magento, którą platforma ta oferuje w standardzie. Jest to opcja MULTISTORE, czyli możliwość uruchomienia wielu sklepów na jednej platformie. Każdy sklep stanowi osobny widok, ma osobny szablon graficzny, układ, strukturę, itp. Zaletą rozwiązania jest oczywiście to, że obsługa wszystkich sklepów odbywa się z jednego panelu administracyjnego. Wiele elementów i rozwiązań można wprowadzać globalnie do wszystkich sklepów, ale można także pracować na poszczególnych widokach.

Rozwiązanie takie daje duże możliwości organizacji sklepów, ich funkcjonalności itd. Widoki mogą być zakładane na osobnych domenach, w ramach subdomen lub jako katalogu domen głównej.

Dzięki tej funkcji Magento bardzo często organizujemy także np. system B2B dla danego klienta, gdzie jeden widok odpowiada za sklep B2C (dostępny dla klientów końcowych), a drugi widok jest przygotowany dla odbiorców hurtowych (np. dostępny po zalogowaniu, z przypisaniem cenników indywidualnie dla każdego klienta, ale bazujący na tej samej ofercie produktowej, której nie trzeba drugi raz wprowadzać do systemu).

NIECODZIENNE WYKORZYSTANIE MAGENTO

Okazuje się, że Magento można wykorzystać nie tylko jako sklep internetowy czy katalog produktów. My wykorzystaliśmy je do zupełnie innych celów - jako tzw. SOCIAL HUB.

Produkty, które normalnie dodawane są i pojawiają się w sklepach internetowych, pojawiają się także na platformie, w której przygotowywane są do udostępniania w social mediach. Platforma wyświetla je w nieco inny sposób niż na sklepach (choć niektóre funkcje zostały zachowane, jak choćby filtrowanie). Dodatkowo, zyskują one nowe treści, które wzbogacają informację o nich, a nie do końca nadawałyby się do publikowania na karcie produktu w sklepie internetowym.

Zadaniem głównym platformy jest więc atrakcyjna prezentacja produktów, przerzucanie ruchu do sklepów lub na serwisy produktowe oraz grupowanie a następnie promowanie treści i materiałów związanych z produktami, ale nie bezpośrednio związanymi z działaniami sprzedażowymi (nie są to promocje i oferty specjalne). Platforma umożliwia także łatwiejsze promowanie i komunikację na portalach społecznościowych. Powstanie platformy i odpowiednia organizacja pracy pozwoliła na przyspieszenie i ułatwienie komunikacji w ramach social media.


Social Hub na Magento
Wdrażamy w pełni funkcjonalne sklepy internetowe na platformie Magento, gotowe do realizacji sprzedaży. W ramach wdrożenia zapewniamy: konfigurację platformy, przez wprowadzenie produktów, po przygotowanie treści regulaminowych zgodnych z obowiązującą ustawą. Doświadczenie i specyficzne, wypracowane przez nas podejście do wdrożeń pozwala nam optymalizować koszty wdrożenia.
Sprawdź naszą ofertę w zakresie:

BUDOWA I-EKOSYSTEMU WSPIERAJĄCEGO SPRZEDAŻ

Cała strategia komunikacji i obecności w sieci marki MODERN FORMS opiera się o tworzenie rozbudowanej sieci serwisów i sklepów internetowych, którą określamy mianem i-Ekosystemu. Taki i-Ekosystem nie jest tworem statycznym - podlega ciągłym zmianom i adaptuje się do obecnych warunków wewnętrznych i zewnętrznych danej firmy. Poniżej znajduje się kilka informacji o zakresie i-Ekosystemu jaki stworzyliśmy dla firmy MODERN FORMS.

SERWIS FIRMOWY

Stworzony przez nas serwis firmowy - www.modernforms.pl nie jest serwisem korporacyjnym z dużą ilością informacji i treści. Z uwagi na charakter firmy oraz produktów, serwis także ma charakter designerski. Zawiera jedynie kluczowe informacje, prezentuje zajawki oferty produktowej i po więcej informacji odsyła do serwisów produktowych.


Serwis firmowy Modern Forms

Serwisy produktowo-poradnikowe

Zadaniem serwisów tego typu jest przedstawienie oferty konkretnej gamy produktów i konwertowanie zainteresowanych - do wysłania zapytania dla produktów na indywidualne zamówienie, lub przekierowanie na sklep dla produktów o bardziej standardowej charakterystyce. Osobne serwisy powstały m.in. dla statuetek i trofeów, medali metalowych, tablic unijnych, szyldów i tablic reklamowych.


Serwisy produktowo-poradnikowe dla Modern Forms

Landing page

Przy okazji działań e-marketingowych powstają także różne serwisy zadaniowe typu Landing page. Tworzone są z myślą o konkretnych akcjach marketingowych (np. mailing, promocja w AdWords, itd.) lub dla osiągnięcia jakiegoś długoterminowego celu (np. wypromowanie strony w wyszukiwarce na bardzo konkretnie określone hasło).


Landing page metalowe medale

Interesuje Cię zbudowanie i-Ekosystemu?

Chcesz dowiedzieć się więcej? Śmiało, pytaj – jesteśmy do Twojej dyspozycji.

REALIZACJA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

Budowa i-Ekosystemu służyła także wzbogacenia potencjału planowanych działań marketingowych, które w większości opierają się o wartościowy content. Większość ze stworzonych stron internetowych posiada funkcjonalność bloga, aktualności lub portfolio co umożliwia generowanie tematycznych treści, które łatwiej i skuteczniej można promować w wyszukiwarkach.

Ruch nie jest skupiany na jednej stronie - rozbijany jest na konkretne serwisy produktowe oraz okazyjnie przygotowywane serwisy typu Landing Page. Dzięki takim działaniom uzyskujemy wyższej jakości ruch, lepsze statystyki serwisów oraz wyższą skuteczność prowadzonych działań.

Dzięki tym wszystkim działaniom udało się skutecznie przejść przez okres komunikacji zmian organizacyjnych i wizerunkowych oraz wprowadzić na rynek z sukcesem zupełnie nowe produkty, co oczywiście przekłada się na wynik finansowy Klienta.

CONTENT MARKETING

Prowadzimy działania z zakresu content marketingu. Promujemy markę i produkty, np. poprzez wizytówki firm na popularnych portalach branżowych, zamieszczanie wartościowych wpisów, zdjęć produktów, działania na tematycznych forach. Aktywnie działamy tam, gdzie mogą znajdować się potencjalni klienci. Wszędzie tam dystrybuujemy stworzone treść - np. poprzez przedruki artykułów na portalach, artykuły sponsorowane, gościnne wpisy na blogach, działania prosprzedażowe na tablicach ogłoszeń, prezentacje SlaidShare, czy współpracę z blogerami.

OBSŁUGA MARKETINGOWA SKLEPÓW I SERWISÓW INTERNETOWYCH

Zapewniamy wsparcie contentowe i marketingowe dla stworzonych sklepów oraz serwisów www poprzez tworzenie opisów produktów, czy regularne publikowanie wpisów blogowych oraz aktualności.


Profile społecznościowe

Do promocji marki i produktów wykorzystaliśmy popularne portale społecznościowe: Facebook, G+, Slideshare, Twitter, You Tube. Zdobywamy klientów, zwiększamy sprzedaż i generujemy ruch na sklepie.


Profile społecznościowe dla Modern Forms
wdrozenia-wordpresswdrozenia-wordpress-hover
wdrozenia-magentowdrozenia-magento-hover
wsparcie-magentowsparcie-magento-hover
iekosystemiekosystem-hover
skuteczny-contentskuteczny-content-hover
webeksperciwebeksperci-hover
Zadaj pytanie on-line