Sklep, strona firmowa, serwisy produktowe i wsparcie marketingowe dla Higiena Serwis
2020-09-22Outsourcing w e-commerce – kiedy ma sens?
2021-07-15Budowa zaplecza contentowego i SEO to opcja dla osób nastawionych na realny efekt. Składa się na nie szereg procesów i działań, które dopiero po pewnym czasie przynoszą wymierne korzyści – musisz mieć świadomość, że to inwestycja wymagająca sporej dawki cierpliwości.
Budowę własnego zaplecza można porównać do budowy własnego domu – inwestujesz w coś, co będzie ci służyło do końca życia, co możesz stale doskonalić i modernizować. Z kolei płatne reklamy i promocja sklepów w zewnętrznych witrynach jest jak wynajmowanie mieszkania – płacisz, ale tylko za okres w którym z niego korzystasz, po zakończeniu umowy nie zostaje Ci z tego mieszkania i wyłożonych wcześniej pieniędzy praktycznie nic.
Dobrze zaplanowane i budowane zaplecze SEO:
Jeśli usłyszałeś taki termin, ale nie do końca rozumiesz o co właściwie chodzi – już wyjaśniamy. Załóżmy, że masz (lub będziesz miał) sklep internetowy i zależy Ci na jego rozwoju i oczywiście zwiększaniu sprzedaży. Zapewne wiesz, że aby to osiągnąć musisz inwestować w pozycjonowanie swojego sklepu, zadbać o UX i dobrej jakości treści. W pozycjonowaniu, a więc budowaniu widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarkach, dużą rolę odgrywają linkowanie zewnętrzne, czyli ruch z innych stron i serwisów. Oczywiście linki możesz pozyskiwać na przeróżnych stronach i forach internetowych (zalecamy!), ale stworzenie własnej sieci serwisów daje dużo więcej możliwości.
Stworzenie zaplecza SEO musi być elementem całej strategii marketingowej, a ich pozycjonowanie i rozbudowa powinny przebiegać kompleksowo!
Zaplecze SEO może być pojedynczym landing-page, niewielkim blogiem, stroną produktową lub całą siecią różnego rodzaju serwisów – wszystko zależy od tego, jakie są potrzeby danego sklepu i na co wskazują wyniki analiz i audytów. Oprócz samego linkowania do sklepu (strony macierzystej) pełnią też wiele innych funkcji. To doskonały sposób na budowanie relacji z klientami na każdym etapie ścieżki zakupowej, wzmacnianie i budowa świadomości marki, promocja produktów i usług, a więc szereg działań, mających jeden wspólny cel – zwiększenie sprzedaży w sklepie.
Warto jednak pamiętać, że jeszcze kilka lat temu zaplecze SEO wyglądało inaczej i rządziło się innymi prawami niż obecnie, na szczęście Panda i Pingwin skutecznie zakończyły żywot witryn opartych na słabym, nieużytecznym contencie. Czasy zapleczówek wypełnionych preclami minęły i teraz możemy pracować nad tworzeniem wartościowych serwisów, związanych tematycznie ze stroną macierzystą, opartych na dobrym jakościowo contencie i wysokiej jakości komunikacji z odbiorcami.
Pozycjonowanie, budowa i rozwój zaplecza SEO kosztuje, jednak warto rozważyć taką opcję w przypadku, kiedy zależy Ci na długofalowym rozwoju i stałym wzroście wskaźników sklepu. Jeśli zastanawiasz się, czy warto zlecić takie działania – poniżej znajdziesz trzy najważniejsze argumenty.
Zaufaj specjalistom – jeśli zaplecze SEO ma przynosić wymierne korzyści musi być oparte na analizach, treści muszą być dobrej jakości, content sformatowany zgodnie z zasadami copywritingu, wzbogacony o atrakcyjne grafiki i zdjęcia. Wszystkie te elementy przełożą się na efekt. Algorytmy doceniają nie tylko jakość publikacji, ale też ich częstotliwość – zespół specjalistów, którzy zjedli zęby na pozycjonowaniu najlepiej będzie wiedział co, gdzie i kiedy publikować, abyś mógł zwiększyć obroty i zyski.
Cierpliwość się opłaca – jeśli spodziewasz się szybkich, natychmiastowych wręcz efektów to odpuść. Pieniądze wydaj na kampanię reklamową w mediach społecznościowych lub Google Ads. Pamiętaj tylko, że tego typu działania przynoszą efekt (choćby w postaci zwiększonego ruchu w sklepie) tylko wtedy, kiedy z Twojego konta pobierane są środki na reklamy, a w przypadku zniknięcia Facebooka czy Instagrama – zostaniesz z niczym. Budując SEO tworzysz swoje własne miejsca w sieci, które będą pracować na Twój zysk niezależnie od nakładów na płatne reklamy. Dobrze rozkręcone i wypozycjonowane strony, serwisy z wartościowymi artykułami będą w sieci już zawsze (a przynajmniej do momentu wygaśnięcia strony), zasilając Twój sklep linkami, wzmacniając Twoją markę.
Bazuj na liczbach i twardych danych – intuicja jest dobra, ale pieniądze to liczby. Specjaliści od marketingu wiedzą, że bez zebrania danych nie da się dowieść efektów, dlatego każde działanie poprzedzone jest dogłębną analizą, audytami i researchem.
Najlepszym sposobem przedstawienia istoty i-ekosystemu jest oczywiście przykład. Posłużymy się zapleczem SEO jednego z naszych klientów – stroną macierzystą jest sklep internetowy, oferujący artykuły higieniczne i produkty dla hoteli, restauracji, szpitali i innych placówek. I-ekosystem w tym przypadku to kilka stron zapleczowych o różnym charakterze i przeznaczeniu.
Sam sklep ma bardzo duży asortyment, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie serwisów związanych tematycznie są z takimi kategoriami produktów, które mają największy potencjał sprzedażowy.
Strona produktowa dozownikipodajniki.pl – serwis prezentujący gamę produktów jednego producenta, którego nasz klient jest dystrybutorem. Użytkownik znajdzie na niej szczegółowe i wyczerpujące informacje o dozownikach i podajnikach oraz porady dotyczące ich odpowiedniego doboru. Na blogu zamieszczonym na stronie publikowane są regularnie artykuły, które oprócz przekazywania informacji, prezentowania nowości i dostarczania użytkownikom wartościowych treści dodatkowo pozycjonują stronę na określone frazy.
Strona produktowa czysciwa-przemyslowe.com.pl – podobnie jak wyżej wspomniany serwis, również ta strona odnosi się do konkretnej kategorii produktów i ma na celu dostarczanie informacji i generowanie ruchu na sklep. Tutaj również znajduje się poradnik, a publikowane w nim artykuły służą „edukacji” użytkowników, którzy wyposażeni w wiedzę o korzyściach wynikających ze stosowania czyściw oraz ich zaletach są bliżej podjęcia decyzji zakupowej.
Serwis bulkysoft.pl – ta strona powstała na potrzeby wprowadzenia na polski rynek produktów marki BulkySoft, których nasz klient jest jedynym importerem w Polsce. Pełni funkcję swoistego katalogu produktów – w wyczerpujący sposób prezentuje ofertę, zawiera informacje o wszystkich liniach produktowych i kategoriach. Na stronie również znajduje się blog, w którym publikowane są artykuły dotyczące zalet produktów tej marki oraz szereg innych treści, dotyczących tego segmentu branży.
Strona artykulydlahoteli.pl – ta część zaplecza SEO skierowana jest do konkretnego segmentu klientów, a więc hotelarzy, restauratorów, managerów obiektów z branży HoReCa. Początkowo serwis był jednostronicowy, jednak widząc potencjał zdecydowaliśmy się na jego rozbudowę – wdrożona została zakładka „oferta” i poradnik. Pozycjonowana jest na wytypowane frazy, prezentuje bogatą ofertę sklepu w uporządkowany sposób. Na stronie regularnie publikowane są artykuły poradnikowe, informacje o nowościach w branży.
Landing page wynajemmaszynczyszczacych.pl – to prosta strona, prezentująca ofertę wynajmu maszyn. Służy przede wszystkim przekazaniu wyczerpujących informacji o ofercie wynajmu, jest swego rodzaju narzędziem pomocniczym dla działu handlowego klienta. Celem strony jest również budowanie bazy mailingowej poprzez zamieszczony formularz.
Blog pomagamynaturze.pl – strona, której głównym celem jest wzmacnianie wizerunku firmy. Jednym z celów biznesowych naszego klienta jest dostarczanie ekologicznych środków czystości i artykułów higienicznych, w związku z czym powstała inicjatywa “Pomagamy Naturze – świadomi w życiu, świadomi w biznesie”, mająca na celu promowanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań higienicznych.
Sieć powiązanych ze sobą stron i serwisów to część i-ekosystemu – puli działań, mających na celu pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronę docelową (zazwyczaj jest to sklep internetowy lub strona firmowa), a w konsekwencji zwiększanie konwersji i wzrost sprzedaży produktów czy usług. Regularnie publikowane treści są sukcesywnie optymalizowane i promowane w ramach działań marketingowch.
Co ważne, każdy etap budowy zaplecza SEO i działań promocyjnych poprzedza dokładna analiza i rozpoznanie rynku – zanim rozpoczniemy jakiekolwiek prace musimy mieć pewność, że trafimy do określonej grupy odbiorców. W tym celu tworzymy persony i określamy grupy docelowe, tworzymy mapy ścieżki klienta i segmentujemy odbiorców – dzięki temu możemy tworzyć strony i serwisy, w których publikowany content jest doskonale dopasowany do użytkowników, odpowiada na ich pytania, potrzeby i zainteresowania, rozwiązuje ich problemy i dostarcza wartościowych informacji.
Jeśli chcesz porozmawiać o Twoim biznesie, zależy Ci na rozwoju e-commerce i zwiększaniu zysków – skontaktuj się z nami. Przeanalizujemy Twoją stronę i sklep, znajdziemy odpowiednie rozwiązania, dzięki którym pomnożysz swoje zyski. Pamiętaj, by inwestować tylko w to, co realnie Ci się opłaci!
Tutaj znajdziesz więcej informacji o tym jak działa i-EKOSYSTEM>>
Inne artykuły, które warto przeczytać