Budowa zaplecza contentowego i SEO to opcja dla osób nastawionych na realny efekt. Składa się na nie szereg procesów i działań, które dopiero po pewnym czasie przynoszą wymierne korzyści – musisz mieć świadomość, że to inwestycja wymagająca sporej dawki cierpliwości.
Budowę własnego zaplecza można porównać do budowy własnego domu – inwestujesz w coś, co będzie ci służyło do końca życia, co możesz stale doskonalić i modernizować. Z kolei płatne reklamy i promocja sklepów w zewnętrznych witrynach jest jak wynajmowanie mieszkania – płacisz, ale tylko za okres w którym z niego korzystasz, po zakończeniu umowy nie zostaje Ci z tego mieszkania i wyłożonych wcześniej pieniędzy praktycznie nic.
Dobrze zaplanowane i budowane zaplecze SEO:
Jeśli usłyszałeś taki termin, ale nie do końca rozumiesz o co właściwie chodzi – już wyjaśniamy. Załóżmy, że masz (lub będziesz miał) sklep internetowy i zależy Ci na jego rozwoju i oczywiście zwiększaniu sprzedaży. Zapewne wiesz, że aby to osiągnąć musisz inwestować w pozycjonowanie swojego sklepu, zadbać o UX i dobrej jakości treści. W pozycjonowaniu, a więc budowaniu widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarkach, dużą rolę odgrywają linkowanie zewnętrzne, czyli ruch z innych stron i serwisów. Oczywiście linki możesz pozyskiwać na przeróżnych stronach i forach internetowych (zalecamy!), ale stworzenie własnej sieci serwisów daje dużo więcej możliwości.
Stworzenie zaplecza SEO musi być elementem całej strategii marketingowej, a ich pozycjonowanie i rozbudowa powinny przebiegać kompleksowo!
Zaplecze SEO może być pojedynczym landing-page, niewielkim blogiem, stroną produktową lub całą siecią różnego rodzaju serwisów – wszystko zależy od tego, jakie są potrzeby danego sklepu i na co wskazują wyniki analiz i audytów. Oprócz samego linkowania do sklepu (strony macierzystej) pełnią też wiele innych funkcji. To doskonały sposób na budowanie relacji z klientami na każdym etapie ścieżki zakupowej, wzmacnianie i budowa świadomości marki, promocja produktów i usług, a więc szereg działań, mających jeden wspólny cel – zwiększenie sprzedaży w sklepie.
Warto jednak pamiętać, że jeszcze kilka lat temu zaplecze SEO wyglądało inaczej i rządziło się innymi prawami niż obecnie, na szczęście Panda i Pingwin skutecznie zakończyły żywot witryn opartych na słabym, nieużytecznym contencie. Czasy zapleczówek wypełnionych preclami minęły i teraz możemy pracować nad tworzeniem wartościowych serwisów, związanych tematycznie ze stroną macierzystą, opartych na dobrym jakościowo contencie i wysokiej jakości komunikacji z odbiorcami.
Pozycjonowanie, budowa i rozwój zaplecza SEO kosztuje, jednak warto rozważyć taką opcję w przypadku, kiedy zależy Ci na długofalowym rozwoju i stałym wzroście wskaźników sklepu. Jeśli zastanawiasz się, czy warto zlecić takie działania – poniżej znajdziesz trzy najważniejsze argumenty.
Zaufaj specjalistom – jeśli zaplecze SEO ma przynosić wymierne korzyści musi być oparte na analizach, treści muszą być dobrej jakości, content sformatowany zgodnie z zasadami copywritingu, wzbogacony o atrakcyjne grafiki i zdjęcia. Wszystkie te elementy przełożą się na efekt. Algorytmy doceniają nie tylko jakość publikacji, ale też ich częstotliwość – zespół specjalistów, którzy zjedli zęby na pozycjonowaniu najlepiej będzie wiedział co, gdzie i kiedy publikować, abyś mógł zwiększyć obroty i zyski.
Cierpliwość się opłaca – jeśli spodziewasz się szybkich, natychmiastowych wręcz efektów to odpuść. Pieniądze wydaj na kampanię reklamową w mediach społecznościowych lub Google Ads. Pamiętaj tylko, że tego typu działania przynoszą efekt (choćby w postaci zwiększonego ruchu w sklepie) tylko wtedy, kiedy z Twojego konta pobierane są środki na reklamy, a w przypadku zniknięcia Facebooka czy Instagrama – zostaniesz z niczym. Budując SEO tworzysz swoje własne miejsca w sieci, które będą pracować na Twój zysk niezależnie od nakładów na płatne reklamy. Dobrze rozkręcone i wypozycjonowane strony, serwisy z wartościowymi artykułami będą w sieci już zawsze (a przynajmniej do momentu wygaśnięcia strony), zasilając Twój sklep linkami, wzmacniając Twoją markę.
Bazuj na liczbach i twardych danych – intuicja jest dobra, ale pieniądze to liczby. Specjaliści od marketingu wiedzą, że bez zebrania danych nie da się dowieść efektów, dlatego każde działanie poprzedzone jest dogłębną analizą, audytami i researchem.
Najlepszym sposobem przedstawienia istoty i-ekosystemu jest oczywiście przykład. Posłużymy się zapleczem SEO jednego z naszych klientów – stroną macierzystą jest sklep internetowy, oferujący artykuły higieniczne i produkty dla hoteli, restauracji, szpitali i innych placówek. I-ekosystem w tym przypadku to kilka stron zapleczowych o różnym charakterze i przeznaczeniu.
Sam sklep ma bardzo duży asortyment, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie serwisów związanych tematycznie są z takimi kategoriami produktów, które mają największy potencjał sprzedażowy.
Strona produktowa dozownikipodajniki.pl – serwis prezentujący gamę produktów jednego producenta, którego nasz klient jest dystrybutorem. Użytkownik znajdzie na niej szczegółowe i wyczerpujące informacje o dozownikach i podajnikach oraz porady dotyczące ich odpowiedniego doboru. Na blogu zamieszczonym na stronie publikowane są regularnie artykuły, które oprócz przekazywania informacji, prezentowania nowości i dostarczania użytkownikom wartościowych treści dodatkowo pozycjonują stronę na określone frazy.
Strona produktowa czysciwa-przemyslowe.com.pl – podobnie jak wyżej wspomniany serwis, również ta strona odnosi się do konkretnej kategorii produktów i ma na celu dostarczanie informacji i generowanie ruchu na sklep. Tutaj również znajduje się poradnik, a publikowane w nim artykuły służą „edukacji” użytkowników, którzy wyposażeni w wiedzę o korzyściach wynikających ze stosowania czyściw oraz ich zaletach są bliżej podjęcia decyzji zakupowej.
Serwis bulkysoft.pl – ta strona powstała na potrzeby wprowadzenia na polski rynek produktów marki BulkySoft, których nasz klient jest jedynym importerem w Polsce. Pełni funkcję swoistego katalogu produktów – w wyczerpujący sposób prezentuje ofertę, zawiera informacje o wszystkich liniach produktowych i kategoriach. Na stronie również znajduje się blog, w którym publikowane są artykuły dotyczące zalet produktów tej marki oraz szereg innych treści, dotyczących tego segmentu branży.
Strona artykulydlahoteli.pl – ta część zaplecza SEO skierowana jest do konkretnego segmentu klientów, a więc hotelarzy, restauratorów, managerów obiektów z branży HoReCa. Początkowo serwis był jednostronicowy, jednak widząc potencjał zdecydowaliśmy się na jego rozbudowę – wdrożona została zakładka „oferta” i poradnik. Pozycjonowana jest na wytypowane frazy, prezentuje bogatą ofertę sklepu w uporządkowany sposób. Na stronie regularnie publikowane są artykuły poradnikowe, informacje o nowościach w branży.
Landing page wynajemmaszynczyszczacych.pl – to prosta strona, prezentująca ofertę wynajmu maszyn. Służy przede wszystkim przekazaniu wyczerpujących informacji o ofercie wynajmu, jest swego rodzaju narzędziem pomocniczym dla działu handlowego klienta. Celem strony jest również budowanie bazy mailingowej poprzez zamieszczony formularz.
Blog pomagamynaturze.pl – strona, której głównym celem jest wzmacnianie wizerunku firmy. Jednym z celów biznesowych naszego klienta jest dostarczanie ekologicznych środków czystości i artykułów higienicznych, w związku z czym powstała inicjatywa “Pomagamy Naturze – świadomi w życiu, świadomi w biznesie”, mająca na celu promowanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań higienicznych.
Sieć powiązanych ze sobą stron i serwisów to część i-ekosystemu – puli działań, mających na celu pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronę docelową (zazwyczaj jest to sklep internetowy lub strona firmowa), a w konsekwencji zwiększanie konwersji i wzrost sprzedaży produktów czy usług. Regularnie publikowane treści są sukcesywnie optymalizowane i promowane w ramach działań marketingowch.
Co ważne, każdy etap budowy zaplecza SEO i działań promocyjnych poprzedza dokładna analiza i rozpoznanie rynku – zanim rozpoczniemy jakiekolwiek prace musimy mieć pewność, że trafimy do określonej grupy odbiorców. W tym celu tworzymy persony i określamy grupy docelowe, tworzymy mapy ścieżki klienta i segmentujemy odbiorców – dzięki temu możemy tworzyć strony i serwisy, w których publikowany content jest doskonale dopasowany do użytkowników, odpowiada na ich pytania, potrzeby i zainteresowania, rozwiązuje ich problemy i dostarcza wartościowych informacji.
Jeśli chcesz porozmawiać o Twoim biznesie, zależy Ci na rozwoju e-commerce i zwiększaniu zysków – skontaktuj się z nami. Przeanalizujemy Twoją stronę i sklep, znajdziemy odpowiednie rozwiązania, dzięki którym pomnożysz swoje zyski. Pamiętaj, by inwestować tylko w to, co realnie Ci się opłaci!
Tutaj znajdziesz więcej informacji o tym jak działa i-EKOSYSTEM>>
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |