Magento i sprzedaż B2B w „nowej rzeczywistości”
2020-08-29Sklep, strona firmowa, serwisy produktowe i wsparcie marketingowe dla Higiena Serwis
2020-09-22Agencję Point tworzy zespół specjalistów z branży reklamy BTL, który oferuje ogromny wybór gadżetów reklamowych zarówno korporacjom, jak i małym firmom, agencjom reklamowym i eventowym. Oferta jest specyficzna, stanowi ją kilkadziesiąt tysięcy produktów z dedykowanym nadrukiem, a więc w pewnym stopniu są to artykuły na zamówienie.
Celem podjętego przez nas projektu było stworzenie intuicyjnego i przejrzystego katalogu produktów, z odpowiednimi filtrami i strukturą kategorii. Cały serwis został zaprojektowany zgodnie z zasadami SEO i UX, jest responsywna czyli dobrze zoptymalizowana pod urządzenia mobilne.
Katalog produktów wdrożyliśmy na Magento2, stosując moduł ukrycia cen produktów. Po dokładnej analizie i poznaniu oczekiwań i potrzeb firmy, stworzyliśmy katalog produktów, w którym ceny są ukryte dla klientów na każdym poziomie i we wszystkich miejscach, ale z możliwością przesłania zapytania o wycenę dodanych do koszyka produktów.
Rozwiązanie takie idealnie odpowiada potrzebom firmy, ponieważ pozwala w wygodny sposób nawiązać bezpośredni kontakt z klientem i płynnie przeprowadzić cały proces zakupowy od indywidualnej wyceny po realizację transakcji.
Analogicznie jak w tradycyjnym sklepie internetowym Magento – korzystając z filtrów lub wyszukiwarki, klienci dodają do koszyka wycen te produkty, którymi są zainteresowani. W następnym kroku ścieżki zakupowej uzupełniają dane kontaktowe, załączają logo mające być nadrukowane na produktach i podają dodatkowe informacje (np. preferowany termin realizacji, wytyczne do znakowania). Jedyna różnica to taka, że nie ma możliwości wyboru metody płatności i przesyłki.
W koszyku umożliwiliśmy dodanie do zamówienia zarówno zdjęcia (pliku graficznego), jak i załącznika w innym formacie, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo otrzymania od klientów wyczerpujących informacji umożliwiających precyzyjną wycenę zamówienia już przy pierwszym kontakcie.
Katalog produktów to sposób na atrakcyjną prezentację oferty potencjalnym klientom, umożliwiającym jednocześnie szybki i bezproblemowy kontakt w celu wyceny niestandardowych produktów. Klient przesyła zapytania o wycenę konkretnych produktów, przekazując jednocześnie szczegółową informację o swoich oczekiwaniach (załączając plik z grafiką, korzystając z pola „dodatkowe informacje”), dzięki czemu obsługa i proces wyceny jest bardzo płynny.
Potrzebujesz katalogu produktów? Jesteśmy do twojej dyspozycji. Napisz>>
Inne artykuły, które warto przeczytać