Podstawowa optymalizacja sklepu internetowego
2020-02-23E-katalog produktów na zamówienie – Agencja POINT
2020-09-21Pandemia przetasowała karty, zwłaszcza w rynku e-commerce. W kontekście sprzedaży B2B nastąpiły wyraźne zmiany, zwłaszcza jeśli chodzi o profil konsumentów, ich zachowania i czynniki wpływające na decyzje zakupowe. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na jeden trend – ogromna część konsumentów przyjęła cechy tzw. millenialsów, których największą cechą charakterystyczną jest wzrastanie w świecie digital.
Millenialsi, czyli użytkownicy urodzeni w latach 1985-1995, to specyficzna grupa internautów, która wzrastała w zdigitalizowanym świecie, w czasach szalenie intensywnego rozwoju nowoczesnych technologii. Ich codzienne zachowania (w tym decyzje zakupowe) kształtuje Internet – on też zastępuje im „tradycyjnych” przedstawicieli handlowych i bezpośredni kontakt ze sprzedawcą. Aby spełnić specyficzne wymagania millenialsów przedsiębiorcy w sektorze B2B muszą zadbać o to, by w odpowiedni sposób przekazywać swoją ofertę i dostarczyć takie narzędzia, które wpisują się w oczekiwania i potrzeby tej grupy klientów.
Ponad 73% decyzji zakupowych podejmują millenialsi. O ile sprzedaż B2C już od dawna stanęła na wprost ich oczekiwaniom, o tyle w branży B2B nadal jest wiele do zrobienia. Przedsiębiorcy nie mogą już zadawać sobie pytania “czy warto” – chcąc sprostać oczekiwaniom klientów B2B konieczne jest pochylenie się nad tymi czynnikami i funkcjonalnościami, które przynoszą sukces w sprzedaży dla klientów indywidualnych. Szybkość, elastyczność, wygoda, pozytywne doświadczenia, wysoka jakość obsługi – to tylko kilka elementów, które tworzą wartości, których oczekują “nowi” klienci biznesowi”.
Lockdown wymusił na konsumentach przejście na komunikację online, co sprawiło że również w obszarze B2B nastąpiły liczne zmiany. Klienci, którzy wcześniej podejmowali decyzje zakupowe na bazie bezpośredniego kontaktu z producentem czy dostawcą (targi branżowe i konferencje, spotkania z przedstawicielami handlowymi i prezentacje produktów), zmienili swoje zachowanie – informacji o produktach/producentach szukają w sieci, nie tylko na stronach firmowych, ale również w social mediach (11% badanych).
Z badań wynika również, że decyzja zakupowa B2B nie pada od razu – konsumenci podejmują ją dopiero po około 12 wyszukiwaniach i aktywnościach na Google, stronach producenta itd. Na decyzje zakupowe omawianej grupy konsumentów B2B wpływają np. interaktywny content, case study, white paper’y, webinary – świadczy to o odejściu klientów od tradycyjnych form szukania oferty, na co niestety bardzo wielu producentów nie jest przygotowanych.
Klienci korzystają z tych samych kanałów komunikacji, jednak zwracają większą uwagę zwracają na sposób przekazywania informacji. Bardziej atrakcyjne (i skuteczne) są formy multimedialne prezentacji produktów i to one są obecnie fundamentem dla skutecznej sprzedaży. Obserwowane zmiany pozwalają na stwierdzenie, że segment B2B powinien poznać i wdrożyć to, co od dawna funkcjonuje w B2C.
Magento to platforma, która jest jedną z najlepiej przygotowanych do sprzedaży B2B. Magento posiada szereg funkcjonalności i modułów, dzięki którym spełnia potrzeby firm, których klientami są inne firmy. Więcej o wdrożeniach Magento B2B znajdziesz tutaj>>
Pokolenie Millenialsów oczekuje w B2B możliwości porównywania informacji – to konsumenci, którzy analizują otrzymane komunikaty i w pewnym stopniu kierują się emocjami w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Magento pozwala na przygotowanie platformy sprzedażowej B2B, która będzie odpowiadać na potrzeby konsumentów z pokolenia Millenialsów – jest na tyle elastyczne i funkcjonalne, że umożliwia przekazanie wszystkich informacji produktowych i ofertowych w sposób atrakcyjny i dobry jakościowo oraz ujednolicenie komunikatów na wszystkich kanałach. Umożliwia import wszystkich typów danych (zdjęcia, wideo, pliki itd) za pomocą różnych metod integracji – pozwala to stworzyć content produktowy, który przykuje uwagę użytkowników, zaciekawi ich i ułatwi przetwarzanie informacji.
Firmy, które nie stawiają na digitalizację procesów sprzedażowych B2B i rozwój marketingu zostaną w tyle – fakt, że zdecydowaną większość ich klientów stanowią millenialsi, a także zmiany wymuszone przez covid wymuszają zmiany w modelach biznesowych i stawiają nowe wyzwania.
Platforma sprzedażowa B2B oparta na Magento2 jest odpowiedzią na te zmiany i wręcz wyprzedza ewoluujące modele biznesowe.
Platforma B2B na Magento zapewnia klientom pełną samodzielność zakupową – pokolenie millenialsów potrzebuje możliwości samoobsługi, przyzwyczajone jest do szybkich zamówień na swoje prywatne potrzeby i tego samego oczekują podczas zakupów w obszarze B2B.
Magento umożliwia stworzenie prostej, intuicyjnej ścieżki zakupowej, ale z możliwością przesyłania zapytań ofertowych z poziomu koszyka. Dzięki tej funkcjonalności klient ma możliwość szybkiego kontaktu w sprawie np. indywidualnej wyceny zgromadzonych w koszyku produktów, bez konieczności przeklikiwania się do zakładki z danymi kontaktowymi handlowców. Z drugiej strony funkcjonalność ta optymalizuje pracę działu handlowego, ułatwia obsługę klientów i usprawnia procesy sprzedażowe.
Chcesz porozmawiać o B2B dla swojej firmy? Skontaktuj się z nami>>
Inne artykuły, które warto przeczytać