Outsourcing w e-commerce – kiedy ma sens?
2021-07-15Platforma dla sklepu internetowego – co jest ważne przy wyborze?
2021-08-27Dobry wpis na blogu to klucz do sukcesu, a wartościowe treści przynoszą realne korzyści – ruch, który przynosi sprzedaż. Potencjalni klienci zdecydowanie bardziej ufają artykułom i poradnikom, niż firmowym reklamom. Oczywiście każdy artykuł publikowany na stronie firmowej czy na blogu sklepowym powinien być dobrze zoptymalizowany pod SEO, zawierać słowa kluczowe, uwzględniać linkowanie wewnętrzne – wszystko po to, by wdrożony content był atrakcyjny nie tylko dla użytkowników, ale też wyszukiwarek. Dzięki optymalizacji SEO Twój tekst ma szanse znaleźć się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce, a więc trafić do większego grona czytelników.
Sam tekst to jednak nie wszystko – idź krok dalej, wyprzedź konkurencję. Dobry wpis to nie tylko słowa – zadbaj o atrakcyjne grafiki, dodatkowe elementy, urozmaicenia. Jak sprawić, by twoja praca przynosiła wymierne korzyści? Czym wzbogacić artykuły blogowe? Zachęcamy do lektury – poznaj kilka prostych kroków do stworzenia atrakcyjnych publikacji i treści na swojego bloga!
Dobrej jakości, wyczerpująca treść to podstawa dobrego artykułu blogowego.
Ciekawa, atrakcyjna i zawierająca ważne dla czytelnika informacje infografika zapada w pamięć, przykuwa uwagę, pomaga przyswoić wiadomości. To świetny sposób na przedstawienie skomplikowanych danych czy statystyk w przystępnej formie, ułatwiającej ich przeanalizowanie. Co więcej – dobrze zrobiona infografika może zacząć żyć w Internecie swoim życiem (obrazy są zdecydowanie częściej udostępniane, pobierane i przesyłane niż sam tekst).
Dobrze przygotowana infografika daje Ci bardzo wiele możliwości – możesz ją wykorzystywać wielokrotnie i na różnych kanałach. Dodaj ją jako pin na Pintereście, wykorzystaj do postów w mediach społecznościowych, opublikuj w artykule na portalu branżowym. Linkowanie zewnętrzne pomoże Ci zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce i dotrzeć do nowych klientów.
Co jeszcze możesz zrobić, by twój artykuł był atrakcyjny pod każdym względem? Urozmaić go dodatkowymi elementami, które będą ukłonem w stronę czytelnika i pozwolą mu na komfortowe zapoznanie się z tym, co chcesz mu przekazać. Wykorzystuj możliwości, które masz w edytorze – używaj pinów i sliderów, wystylizuj nagłówki, zamiast tradycyjnych linków postaw na buttony.
Pamiętaj! Nigdy nie zapominaj o prawidłowej strukturze nagłówków! Ich odpowiednie stosowanie to nie tylko ukłon w stronę czytelnika, ale również miły gest dla robotów Google.
Zadbaj o to, by nagłówki zawierały frazy kluczowe – słowa i hasła, które odpowiadają frazie szukanej przez użytkowników i dotyczą Twoich konkretnych produktów lub usług. Słowa kluczowe odgrywają ogromną rolę w kontekście pozycjonowania strony internetowej, dlatego warto poświęcić czas na ich wytypowanie i używanie w publikowanych na blogu treściach. Wyróżnia się kilka rodzajów fraz kluczowych:
W sieci znajdziesz przeróżne darmowe narzędzia, które pomagają w wyszukaniu odpowiednich (i wartościowych!) fraz kluczowych, więc bez problemu szybko przygotujesz sobie zestawienie, dzięki któremu w naturalny sposób wykorzystasz je w tworzonych artykułach i wpisach blogowych.
Innym pomysłem na urozmaicenie artykułu jest użycie bloku, który pozwala między innymi na zaprezentowanie różnych wariantów tego samego produktu. To świetny sposób na pokazanie np. jednej kolekcji mebli w różnych kolorach, piorunującego efektu jaki daje tusz do rzęs, metamorfozy wnętrza czy różnicy w wyglądzie po stosowaniu suplementu diety wspomagającego odchudzanie.
To elementy bardzo często traktowane po macoszemu, a na większości blogów obok tekstu nie zobaczysz nic więcej niż chmura tagów, kategorie i najnowsze wpisy. A to błąd! Atrakcyjny graficznie sidebar to świetny sposób na przekierowanie czytelnika do oferowanych przez ciebie produktów czy skierowanie go na stronę, na której skorzysta z twoich usług. Warto zadbać o to, by widgety były cały czas widoczne podczas przeglądania wpisu.
„Margines” z boxami, znajdujący się przy każdej publikacji na blogu, to świetny sposób na linkowanie wewnętrzne i ułatwienie czytelnikom szybkie odnalezienie interesujących ich innych tematów artykułów lub przekierowanie do konkretnych kategorii produktów, o których mowa we wpisie.
Ruchome elementy to świetny sposób na ożywienie każdego wpisu blogowego. Do każdego tematu można przygotować ciekawą animację, która będzie uzupełniać treść i pozwoli odpocząć od czytania. Tu – podobnie jak w przypadku infografik – również pamiętaj, że aż o 323% wzrasta prawdopodobieństwo zrozumienia tekstu, jeśli będzie on opatrzony grafiką!
Animację warto opisać – nie tylko po to, by zaprezentować jej treść osobom, którym z jakiegoś powodu się nie wyświetli, ale też po to, by stworzyć content zawierający najważniejsze frazy kluczowe.
Z pozoru nic wielkiego – niewielki punkt zamieszczony na grafice. W rzeczywistości – świetna sprawa. Możesz oznaczyć dowolną ilość elementów na zdjęciu, opisać je i opatrzyć linkiem. Stosowanie pinów sprawdza się w bardzo wielu przypadkach – możesz nimi po prostu podpisać produkty na zdjęciu, ale również dodać do każdego etykietkę z chwytliwym opisem czy promocyjną ceną. Warto postarać się o animowane pinezki – pulsujące kropki czy ikonki przyciągają uwagę i zachęcają do kliknięcia.
O tym, że każda grafika w twoim wpisie powinna być zoptymalizowana pod SEO nie trzeba mówić – to oczywistość. Tytuł i tekst alternatywny powinien iść w parze z zachęceniem do kliknięcia w zdjęcie (a tym samym np. przekierowaniem do prezentowanego na obrazku produktu w sklepie). Można oczywiście zamieścić na grafice dowolny tekst i podlinkować całe zdjęcie, ale ciekawszym rozwiązaniem jest zamieszczenie animowanych buttonów. Co ważne – zyskujesz kolejne punkty od robotów Google za dodatkowe title do linków!
Podsumujmy – dobry artykuł blogowy to taki, na który trafi jak najwięcej użytkowników i odpowie na ich pytania, dostarczy konkretnych informacji, będzie przyjemny w odbiorze i atrakcyjny wizualnie. Jeśli chcesz tworzyć treści, które zadowolą odbiorców i jednocześnie pomogą w pozycjonowaniu strony czy sklepu. O czym powinieneś pamiętać?
Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu atrakcyjnych treści lub wolisz zlecić prowadzenie bloga specjalistom – skontaktuj się z nami>>
Inne artykuły, które warto przeczytać