Dobry wpis na blogu to klucz do sukcesu, a wartościowe treści przynoszą realne korzyści – ruch, który przynosi sprzedaż. Potencjalni klienci zdecydowanie bardziej ufają artykułom i poradnikom, niż firmowym reklamom. Oczywiście każdy artykuł publikowany na stronie firmowej czy na blogu sklepowym powinien być dobrze zoptymalizowany pod SEO, zawierać słowa kluczowe, uwzględniać linkowanie wewnętrzne – wszystko po to, by wdrożony content był atrakcyjny nie tylko dla użytkowników, ale też wyszukiwarek. Dzięki optymalizacji SEO Twój tekst ma szanse znaleźć się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce, a więc trafić do większego grona czytelników.
Sam tekst to jednak nie wszystko – idź krok dalej, wyprzedź konkurencję. Dobry wpis to nie tylko słowa – zadbaj o atrakcyjne grafiki, dodatkowe elementy, urozmaicenia. Jak sprawić, by twoja praca przynosiła wymierne korzyści? Czym wzbogacić artykuły blogowe? Zachęcamy do lektury – poznaj kilka prostych kroków do stworzenia atrakcyjnych publikacji i treści na swojego bloga!
Dobrej jakości, wyczerpująca treść to podstawa dobrego artykułu blogowego.
Ciekawa, atrakcyjna i zawierająca ważne dla czytelnika informacje infografika zapada w pamięć, przykuwa uwagę, pomaga przyswoić wiadomości. To świetny sposób na przedstawienie skomplikowanych danych czy statystyk w przystępnej formie, ułatwiającej ich przeanalizowanie. Co więcej – dobrze zrobiona infografika może zacząć żyć w Internecie swoim życiem (obrazy są zdecydowanie częściej udostępniane, pobierane i przesyłane niż sam tekst).
Dobrze przygotowana infografika daje Ci bardzo wiele możliwości – możesz ją wykorzystywać wielokrotnie i na różnych kanałach. Dodaj ją jako pin na Pintereście, wykorzystaj do postów w mediach społecznościowych, opublikuj w artykule na portalu branżowym. Linkowanie zewnętrzne pomoże Ci zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce i dotrzeć do nowych klientów.
Co jeszcze możesz zrobić, by twój artykuł był atrakcyjny pod każdym względem? Urozmaić go dodatkowymi elementami, które będą ukłonem w stronę czytelnika i pozwolą mu na komfortowe zapoznanie się z tym, co chcesz mu przekazać. Wykorzystuj możliwości, które masz w edytorze – używaj pinów i sliderów, wystylizuj nagłówki, zamiast tradycyjnych linków postaw na buttony.
Pamiętaj! Nigdy nie zapominaj o prawidłowej strukturze nagłówków! Ich odpowiednie stosowanie to nie tylko ukłon w stronę czytelnika, ale również miły gest dla robotów Google.
Zadbaj o to, by nagłówki zawierały frazy kluczowe – słowa i hasła, które odpowiadają frazie szukanej przez użytkowników i dotyczą Twoich konkretnych produktów lub usług. Słowa kluczowe odgrywają ogromną rolę w kontekście pozycjonowania strony internetowej, dlatego warto poświęcić czas na ich wytypowanie i używanie w publikowanych na blogu treściach. Wyróżnia się kilka rodzajów fraz kluczowych:
W sieci znajdziesz przeróżne darmowe narzędzia, które pomagają w wyszukaniu odpowiednich (i wartościowych!) fraz kluczowych, więc bez problemu szybko przygotujesz sobie zestawienie, dzięki któremu w naturalny sposób wykorzystasz je w tworzonych artykułach i wpisach blogowych.
Innym pomysłem na urozmaicenie artykułu jest użycie bloku, który pozwala między innymi na zaprezentowanie różnych wariantów tego samego produktu. To świetny sposób na pokazanie np. jednej kolekcji mebli w różnych kolorach, piorunującego efektu jaki daje tusz do rzęs, metamorfozy wnętrza czy różnicy w wyglądzie po stosowaniu suplementu diety wspomagającego odchudzanie.
To elementy bardzo często traktowane po macoszemu, a na większości blogów obok tekstu nie zobaczysz nic więcej niż chmura tagów, kategorie i najnowsze wpisy. A to błąd! Atrakcyjny graficznie sidebar to świetny sposób na przekierowanie czytelnika do oferowanych przez ciebie produktów czy skierowanie go na stronę, na której skorzysta z twoich usług. Warto zadbać o to, by widgety były cały czas widoczne podczas przeglądania wpisu.
„Margines” z boxami, znajdujący się przy każdej publikacji na blogu, to świetny sposób na linkowanie wewnętrzne i ułatwienie czytelnikom szybkie odnalezienie interesujących ich innych tematów artykułów lub przekierowanie do konkretnych kategorii produktów, o których mowa we wpisie.
Ruchome elementy to świetny sposób na ożywienie każdego wpisu blogowego. Do każdego tematu można przygotować ciekawą animację, która będzie uzupełniać treść i pozwoli odpocząć od czytania. Tu – podobnie jak w przypadku infografik – również pamiętaj, że aż o 323% wzrasta prawdopodobieństwo zrozumienia tekstu, jeśli będzie on opatrzony grafiką!
Animację warto opisać – nie tylko po to, by zaprezentować jej treść osobom, którym z jakiegoś powodu się nie wyświetli, ale też po to, by stworzyć content zawierający najważniejsze frazy kluczowe.
Z pozoru nic wielkiego – niewielki punkt zamieszczony na grafice. W rzeczywistości – świetna sprawa. Możesz oznaczyć dowolną ilość elementów na zdjęciu, opisać je i opatrzyć linkiem. Stosowanie pinów sprawdza się w bardzo wielu przypadkach – możesz nimi po prostu podpisać produkty na zdjęciu, ale również dodać do każdego etykietkę z chwytliwym opisem czy promocyjną ceną. Warto postarać się o animowane pinezki – pulsujące kropki czy ikonki przyciągają uwagę i zachęcają do kliknięcia.
O tym, że każda grafika w twoim wpisie powinna być zoptymalizowana pod SEO nie trzeba mówić – to oczywistość. Tytuł i tekst alternatywny powinien iść w parze z zachęceniem do kliknięcia w zdjęcie (a tym samym np. przekierowaniem do prezentowanego na obrazku produktu w sklepie). Można oczywiście zamieścić na grafice dowolny tekst i podlinkować całe zdjęcie, ale ciekawszym rozwiązaniem jest zamieszczenie animowanych buttonów. Co ważne – zyskujesz kolejne punkty od robotów Google za dodatkowe title do linków!
Podsumujmy – dobry artykuł blogowy to taki, na który trafi jak najwięcej użytkowników i odpowie na ich pytania, dostarczy konkretnych informacji, będzie przyjemny w odbiorze i atrakcyjny wizualnie. Jeśli chcesz tworzyć treści, które zadowolą odbiorców i jednocześnie pomogą w pozycjonowaniu strony czy sklepu. O czym powinieneś pamiętać?
Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu atrakcyjnych treści lub wolisz zlecić prowadzenie bloga specjalistom – skontaktuj się z nami>>
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |