Platforma dla sklepu internetowego – co jest ważne przy wyborze?
2021-08-27Open Source czy SaaS?
2021-08-30Kilka lat współpracy z firmą WIMED, wiodącym polskim producentem znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, zaowocowało zrealizowaniem kilku ciekawych projektów, których celem była organizacja wizerunku marki w Internecie i wprowadzenie e-commerce w sektorach B2B i B2C.
WIMED to polskie przedsiębiorstwo, które przez lata działalności i dynamicznego rozwoju stało się liderem rynku drogowego. Produkuje i dostarcza znaki drogowe, konstrukcje wsporne, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz sprzętu do ćwiczeń na świeżym powietrzu (urządzenia outdoor fitness), współpracując z administracjami, urzędami i przedsiębiorcami nie tylko w całej Polsce, ale i Europie.
Za sukcesem firmy Wimed stoi jej założyciel i właściciel, niezwykle charyzmatyczny i inspirujący Zdzisław Dąbczyński, który przeszedł drogę od garażu do nowoczesnej firmy, która obecnie daje zatrudnienie ponad 200 pracownikom.
W 2015 roku nawiązaliśmy współpracę z firmą Wimed, którą kontynuujemy do dziś, realizując kolejne obrane cele strategiczne. Przez te lata skutecznie wprowadziliśmy e-commerce w sektorze B2B, wdrażając dla Klienta dedykowaną platformę dla kontrahentów B2B.
Wdrożona przez nas platforma B2B Magento skutecznie odciążyła dział handlowy, umożliwiając wygodne, szybkie i bezpieczne składanie zamówień. Wdrożenie platformy handlowej B2B przyniosło firmie Wimed szereg wymiernych korzyści, przede wszystkim usprawniło komunikację z klientem dając mu stały dostęp do pełnej oferty produktowej. Automatyzacja sprzedaży z kolei przełożyła się bezpośrednio na skrócenie czasu związanego z obsługą klientów i kontrolę procesów, a więc redukcję kosztów.
Dwukierunkowe integracje ERP, które pozwoliły na usprawnienie pracy poprzez automatyczną wymianę danych, uspójnienie dokumentacji i automatyzację jej tworzenia, spełniając jednocześnie wymagania nowoczesnej strategii sprzedaży omnichannel.
Głównym założeniem tego projektu było stworzenie konfiguratora, który umożliwi wygenerowanie listy produktów odpowiadających konkretnym parametrom.
Myślisz o uruchomieniu sprzedaży B2B dla swoich klientów i kontrahentów? Skontaktuj się z nami>>
Wdrożyliśmy moduł usprawniający wyszukiwanie produktów po SKU, który znacznie ułatwił stałą i długofalową współpracę z kontrahentami i partnerami handlowymi, skracając czas składania zamówień.
Ze względu na specyfikę oferty firmy i produkty konfigurowalne wdrożyliśmy moduł, umożliwiający dodawanie komentarzy/wiadomości do każdego wybranego produktu na etapie realizacji (składania) zamówienia- pozwolił on uprościć proces zakupowy oraz znacznie ułatwił i skrócił czas obsługi klienta poprzez uporządkowanie przebiegu informacji.
Powyższe projekty i wdrożenia to jedynie niewielka część z wszystkich zadań realizowanych w ramach współpracy. Znaczną część stanowią również działania, mające na celu wzmacnianie wizerunku marki na polskim rynku oraz promocję produktów. W tym obszarze pracy stworzyliśmy serwisy tematyczne, spełniające potrzeby wynikające z przyjętej przez firmę strategii rozwoju.
Jednym z głównych zadań postawionych przed nami było stworzenie nowoczesnej strony firmowej, odpowiadającej misji firmy, a jednocześnie dobrze zoptymalizowanej pod kątem SEO i UX. Serwis internetowy firmy WIMED został oparty o system CMS WordPress. Realizacja obejmowała kompleksowe wdrożenie – od zebrania materiałów, stworzenia koncepcji, opracowania struktury i architektury informacji, UX, funkcjonalności, następnie napisania treści, wykonania grafiki oraz wdrożenia całości na platformie WordPress
Serwis jest w pełni responsywny, czyli przystosowany do wyświetlania na różnych rozdzielczościach (RWD), ale przede wszystkim jest skutecznym narzędziem komunikacyjnym z otoczeniem firmy. Zawiera kluczowe informacje na temat firmy oraz jej oferty, a jego główne cele to: przedstawienie firmy, przedstawienie oferty, odesłanie zainteresowanych produktami do sklepu internetowego.
Wdrożyliśmy serwis produktowy, stanowiący swoisty katalog produktów (z wyczerpującymi informacjami i plikami do pobrania) oraz blogiem, w którym regularnie publikowane były artykuły poradnikowe, mające na celu zarówno przekazywanie informacji o ofercie, jak i pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarkach na wytypowane frazy.
Kolejne wdrożenie WordPress dla firmy Wimed to strona produktowa, prezentująca jedną z ofert klienta – parkingów modułowych i systemów parkingowych.
Blog dla Zdzisława Dąbczyńskiego, właściciela firmy Wimed, oraz dedykowany landing page o książce jego autorstwa. Obie strony wdrożyliśmy na WordPress, dbając o UX i atrakcyjny układ graficzny.
Inne artykuły, które warto przeczytać